Všeobecné obchodní podmínky
Internetového obchodu www.doktorsova.sk
I. Úvodní ustanovení a vymezení pojmů
1.1. Těmito Všeobecnými obchodními podmínkami (dále jen „VOP“) se řídí právní vztahy mezi společnostmi
Obchodní jméno: MUDr. Oto Sova – BOOS – Biologické substance
Místo podnikání: 04011 Košice-Západ, Třída SNP 5, Slovenská republika
Zapsán v registru Okresního úřadu Košice, Číslo živnostenského registru: 803-13357
IČO: 14351153
DIČ: 1020516277
IČ DPH: SK1020516277
Bankovní účet: SK54 1100 0000 0026 2775 2424
Prodávající je plátcem DPH (Daně z přidané hodnoty)
(dále jen „Prodávající”) a každou osobou, která je Kupujícím zboží, anebo služeb nabízenými Prodávajícím na internetové stránce Prodávajícího, a která vystupuje v pozici spotřebitele ve smyslu dalších ustanovení těchto Všeobecných obchodních podmínek a příslušných zákonů definujících spotřebitele, v rámci platné legislativy Slovenské republiky zejména zákonů: Zákon č. 102/2014 Z. z. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží anebo poskytnutí služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku anebo smlouvy uzavřené mimo provozní prostory Prodávajícího v platném znění, Zákon č. 250/2007 Z.z. o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších předpisů, Zákon č. 22/2004 Z.z. o elektronickém obchodu v platném znění, Zákon č. 40/1964 Z.z. Občanský zákoník v platném znění, Zákon č. 250/2007 Z.z. o ochraně spotřebitele v platném znění.
1.1.1. E-mailový a telefonický kontakt na Prodávajícího je:
Email: info@doktorsova.sk
Tel. č.: +421 915 446 664
1.1.2. Adresa k zasílání písemností, reklamací, odstoupení od smluv aj. je:
BOOS-Biologické substancie, Trieda SNP 445/5, 040 11 Košice, Slovenská republika
1.2. Těmito Všeobecnými obchodními podmínkami se upravují právní vztahy mezi Kupujícími, kteří jsou spotřebiteli a Prodávajícím.
1.3. Pojem internetový obchod je totožný s pojmem elektronický obchod a s pojmem internetová stránka.
1.4. Kupujícím je každá osoba (fyzická nebo právnická osoba), která odeslala objednávku zejména využitím internetové stránky Prodávajícího, případně dalšími dálkově-komunikačními prostředky.
1.5. Spotřebitelem je Kupující, který je fyzickou osobou, a který při uzavírání kupní smlouvy prostřednictvím internetové stránky Prodávajícího nekoná v rámci předmětu své podnikatelské činnosti.
1.6. Na smluvní vztahy (stejně i na další právní vztahy, které mohou ze smluvního vztahu vyplynout) s Kupujícími, kteří vystupují v postavení právnických osob, resp. s fyzickými osobami- podnikateli, které konají v rámci předmětu své podnikatelské činnosti (Kupujícími, kteří nevystupují v postavení spotřebitele) se vztahují ustanovení zákona č. 513/1991 Zb. Obchodní zákoník v platném znění.
1.7. Smlouvou uzavřenou na dálku se pro účely těchto Všeobecných obchodních podmínek rozumí smlouva mezi Prodávajícím a spotřebitelem dohodnutá a uzavřená výlučně prostřednictvím jednoho anebo vícerých prostředků dálkové komunikace bez současné fyzické přítomnosti Prodávajícího a spotřebitele, zejména využitím webové stránky případně dalšími dálkově-komunikačními prostředky.
1.8. Pojem kupní smlouva zahrnuje kupní smlouvu na produkty a smlouvu o dodání služby, ve smyslu významu textu uvedeného v těchto VOP.
1.9. Produkty (dále i „Věci“ anebo „Výrobky“) jsou zboží anebo služby, které jsou určeny k prodeji a zároveň jsou zveřejněny na webové stránce Prodávajícího.
1.10. Prodávající je současně provozovatelem elektronického systému, prostřednictvím kterého provozuje webovou stránku na doméně s názvem www.doktorsova.sk.
1.11. Příslušným orgánem vykonávajícím dozor nad zákonností v oblasti ochrany spotřebitele je:
Inspektorát Slovenské obchodní inspekce se sídlem v Košicích pro Košický kraj:
Vrátna 3, P. O. BOX A-35, 040 65 Košice 1
Odbor výkonu dozoru:
tel. č. 055/729 07 05, 055/622 76 55
fax č. 055/622 46 95
e-mail: ke@soi.sk
webový odkaz na podávání podnětů: https://www.soi.sk/sk/Podávání-podnětů-stížností-návrhů-a-žádostí/Podejte-podnět.soi.
1.12. Stížnosti, anebo podněty může Kupující také adresovat přímo Prodávajícímu na adresu uvedenou v bodě 1.1.2. těchto VOP. Prodávající současně doporučuje Kupujícím, aby stížnosti a podněty (z důvodů urychlení vybavení) Prodávajícímu adresovali na e-mailovou adresu Prodávajícího: info@doktorsova.sk.
Jakákoliv stížnost anebo podnět bude Prodávajícím posouzena a vyřízena do 10 pracovních dní od jejího přijetí. O jejím vyřízení Prodávající informuje Kupujícího stejnou formou, jakou Kupující stížnost anebo podnět Prodávajícímu doručil.
1.13. Ve smyslu §3, ods. 1, písm. n), Zákona č. 102/2014 Z.z. Prodávající informuje spotřebitele, že neexistují žádné speciální příslušné kodexy chování, k jejichž dodržování se Prodávající zavázal, přičemž kodexem chování se rozumí dohoda, anebo soubor pravidel, které vymezují chování Prodávajícího, který se zavázal dodržovat tento kodex chování ve vztahu k jedné anebo vícerým osobitým obchodním praktikám, anebo obchodním odvětvím, jestliže tyto nejsou ustanoveny zákonem, anebo jiným právním předpisem anebo opatřením orgánu veřejné správy, které se Prodávající zavázal dodržovat, a o způsobu, jakým se může spotřebitel s nimi obeznámit, anebo získat jejich znění.
II. Objednávka produktu – uzavření kupní smlouvy
2.1. Návrhem na uzavření kupní smlouvy ze strany Kupujícího je odeslání objednávky produktů Kupujícím realizované zejména využitím webové stránky Prodávajícího, případně dalšími dálkově-komunikačními prostředky.
2.2. K uzavření kupní smlouvy mezi Kupujícím a Prodávajícím dochází momentem doručení potvrzení o přijetí objednávky Kupujícímu, kterou Kupující vytvořil ve smyslu bodu 2.1. těchto VOP Prodávajícím (elektronicky na e-mailovou adresu Kupujícího, kterou si zvolil Kupující v procesu vytváření objednávky).
2.3. Kupní smlouva se uzavírá na dobu určitou a zaniká hlavně splněním všech závazků Prodávajícího a Kupujícího.
2.3.1. Kupní smlouva může zaniknout i jiným právním řádem Slovenské republiky vymezeným případy, a to hlavně dohodou smluvních stran, odstoupením od smlouvy ze strany spotřebitele a v obdobných případech.
2.4. Prodávající informuje Kupujícího, že v případě objednání produktů Kupujícím, je objednání spojeno s povinností platby pro Kupujícího, a to formou platby, kterou si zvolil Kupující.
III. Kupní cena a platební podmínky
3.1. Cena zboží a služeb objednávaných prostřednictvím webové stránky Prodávajícího (dále jen „kupní cena“) je uvedena samostatně pro každý produkt a je platná v momentě vytvoření objednávky Kupujícím.
3.2. Základním platidlem je měna euro.
3.3. Kupní cena zboží anebo služeb uvedených na webové stránce Prodávajícího je celková cena zboží anebo služeb včetně všech daní, přičemž je zřetelně uvedena na webové stránce Prodávajícího.
3.3.1. V kupní ceně zboží, anebo služeb nejsou zahrnuty dopravní náklady, ani jiné náklady související s dodáním produktů.
IV. Způsoby platby
4.1. Za zboží a služby na webové stránce Prodávajícího můžete platit těmito způsoby:
4.1.1. platba formou dobírky – cena 1,5 eur
4.1.2. platba platební kartou prostřednictvím platební brány GOPAY – cena 0 eur
4.1.3. platba vkladem, anebo převodem na účet Prodávajícího – cena 2 eura
V. Dodání produktů
5.1. V případě, že si Kupující zvolil jako formu platby za objednávku platbu dobírkou, je Prodávající povinný splnit objednávku a dodat Kupujícímu produkty v lhůtě nejpozději do 30 dnů ode dne uzavření kupní smlouvy ve smyslu bodu 2.2. a násl. těchto VOP.
5.1.1. V případě, že si Kupující zvolil jako formu platby za objednávku jinou formu, než je platba dobírkou, Prodávající je povinen splnit objednávku a dodat Kupujícímu produkty ve lhůtě nejpozději 30 dnů ode dne uzavření kupní smlouvy ve smyslu bodu 2.2. a násl. těchto VOP a zaplacení celkové ceny objednávky Prodávajícímu. V případě, že byly splněny obě podmínky uvedené v bodě 5.1.1. těchto VOP (tzn. že došlo k uzavření kupní smlouvy a k úhradě celkové ceny objednávky Prodávajícímu), Prodávající je povinen dodat Kupujícímu produkty ve lhůtě nejpozději 30 dnů ode dne splnění obou těchto podmínek.
Obvyklá lhůta, kdy Prodávající expeduje produkty, je 1 pracovní den ode dne uzavření kupní smlouvy anebo 1 pracovní den ode dne zaplacení celkové ceny objednávky Prodávajícímu.
5.2. Místem dodání objednaného produktu je adresa uvedená Kupujícím v objednávce.
5.3. Dodání produktu Prodávající uskuteční vlastními prostředky k rukám Kupujícího (anebo Kupujícím zplnomocněné osobě k převzetí produktu), anebo prostřednictvím třetích osob (přepravních a zásilkových společností).
5.4. Dodání produktu je uskutečněno jeho převzetím Kupujícím (anebo Kupujícím zplnomocněné osoby na převzetí produktu).
5.5. Prodávající může zaslat zboží, které je okamžitě dostupné Kupujícímu a zbývající část objednávky doručí dodatečně ve lhůtě, která je v souladu se lhůtou doručení podle těchto VOP, avšak jen za předpokladu, že Kupujícímu tímto konáním Prodávajícího nevzniknou žádné dodatečné náklady, a jen v případě, že s tím Kupující souhlasí.
5.6. Prodávající je povinen dodat produkty Kupujícímu v objednaném množství a kvalitě spolu s daňovými doklady, které se vztahují k objednávce, a jinými doklady, jestliže existují a jsou typické pro dané produkty případně služby.
VI. Převzetí produktu
6.1. Nebezpečí poškození produktu a odpovědnost za škodu na produktu přechází na Kupujícího až jeho řádným převzetím, přičemž nezáleží na tom, zda Kupující převezme produkt osobně, nebo prostřednictvím pověřené (zplnomocněné třetí osoby). Prodávající Kupujícímu doporučuje, aby si při přebírání objednávky zkontroloval přebíranou objednávku.
6.2. Vlastnické právo k produktům přechází na Kupujícího převzetím produktů Kupujícím na místě dodání určeném Kupujícím.
6.3. Prodávající má právo na řádné a včasné zaplacení ceny objednávky od Kupujícího za dodané zboží.
VII. Přeprava – způsoby dopravy produktů a cena za jejich dopravu
7.1. Způsoby dopravy a cena za dopravu objednaných produktů:
7.1.1. Formy dopravy:
7.1.1.1. Slovenská pošta
7.1.1.2. Kurýrní služba DPD
7.1.1.3. Osobní odběr
7.1.1.4. Doručení na výdejní místo Packeta
7.1.2. Ceny za dopravu:
7.1.2.1. Cena za dopravu prostřednictvím Slovenské pošty – cena 3,20 eur
7.1.2.2. Cena za dopravu prostřednictvím kurýrní služby DPD – cena 4,90 eur
7.1.2.3. Cena v případě osobního odběru v prostorách Prodávajícího – cena 0 eur
7.1.2.4. Cena za dopravu prostřednictvím Doručení na výdejní místo Packeta – cena 3,20 eur
7.2. V případě, že celková kupní cena produktů v jedné objednávce Kupujícího je vyšší než suma 99,99 eur, cena za jakoukoliv zvolenou formu dopravy je 0 eur.
VIII. Odstoupení Kupujícího od kupní smlouvy bez uvedení důvodu
8.1. Jestliže Prodávající včas a řádně poskytl spotřebiteli informace o právu odstoupit od smlouvy podle § 3 odst. 1 písm. h) zákona č. 102/2014 Z. z., spotřebitel je oprávněn i bez uvedení důvodu odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku, anebo od smlouvy uzavřené mimo provozní prostory Prodávajícího do 14 dnů ode dne:
- a) převzetí zboží podle bodu 8.1.1. těchto VOP v případě smluv, předmětem kterých je prodej zboží,
- b) uzavření smlouvy o poskytnutí služby,
- c) uzavření smlouvy o poskytování elektronického obsahu nedodávaného na hmotném nosiči.
8.1.1. Zboží se považuje za převzaté spotřebitelem okamžikem, kdy spotřebitel anebo jím určená třetí osoba s výjimkou dopravce převezme všechny části objednaného zboží, anebo jestliže se:
- a) zboží objednané spotřebitelem v jedné objednávce dodává odděleně, okamžikem převzetí zboží, které bylo dodáno jako poslední,
- b) dodává zboží sestávající z vícerých dílů anebo kusů, okamžikem převzetí posledního dílu anebo posledního kusu,
- c) zboží dodává opakovaně v průběhu vymezeného období, okamžikem převzetí prvního dodaného zboží.
8.1.2. Jestliže Prodávající poskytl spotřebiteli informace podle § 3 odst. 1 písm. h), zák. č. 102/2014 Z.z. v platném znění až dodatečně, nejpozději však do 12 měsíců od začátku plynutí lhůty na odstoupení od smlouvy podle bodu 8.1. a násl. těchto OOP, lhůta na odstoupení od smlouvy uplyne po 14 dnech ode dne, kdy Prodávající dodatečně splnil informační povinnost.
8.1.3. Jestliže Prodávající neposkytl spotřebiteli informace podle § 3 odst. 1 písm. h) zák. č. 102/2014 Z.z. v platném znění ani v dodatečné lhůtě ve smyslu bodu 8.1.2. těchto VOP, lhůta na odstoupení od smlouvy uplyne po 12 měsících a 14 dnech ode dne začátku plynutí lhůty na odstoupení od smlouvy podle bodu 8.1. a násl. těchto VOP.
8.1.4. Spotřebitel může odstoupit od smlouvy, předmětem které je dodání zboží, i před začátkem plynutí lhůty na odstoupení od smlouvy.
8.2. Spotřebitel je povinen nejpozději do 14 dnů ode dne odstoupení od smlouvy zaslat zboží zpátky, anebo ho odevzdat Prodávajícímu, anebo osobě pověřené Prodávajícím na převzetí zboží. To neplatí, když Prodávající navrhne, že si zboží vyzvedne osobně anebo prostřednictvím jím pověřené osoby. Lhůta podle první věty se považuje za zachovanou, jestliže bylo zboží odevzdáno na přepravu nejpozději poslední den lhůty (§10 odst. 1 zákona č. 102/2014 Z. z.).
8.3. Spotřebitel je povinen, jestliže chce toto právo využít, odstoupení od kupní smlouvy oznámit nejpozději poslední den určené lhůty Prodávajícímu. Lhůta na odstoupení od smlouvy se považuje za zachovanou, pokud oznámení o odstoupení od smlouvy bylo odesláno Prodávajícímu nejpozději poslední den lhůty na adresu Prodávajícího, která je:
BOOS-Biologické substancie, Trieda SNP 445/5, 040 11 Košice, Slovenská republika
Toto právo může spotřebitel uplatnit i v kterékoliv provozovně Prodávajícího.
8.4. Spotřebitel může uplatnit právo na odstoupení od smlouvy u Prodávajícího v písemné podobě anebo v podobě zápisu na jiném trvanlivém nosiči; jestliže byla smlouva uzavřená ústně, na uplatnění práva spotřebitele na odstoupení od smlouvy stačí jakékoliv jednoznačně formulované prohlášení spotřebitele vyjadřující jeho vůli odstoupit od smlouvy (dál jen „oznámení o odstoupení od smlouvy“).
8.4.1. Jestliže spotřebitel odstoupí od smlouvy, ruší se od začátku i každá doplňková smlouva související se smlouvou, od které spotřebitel odstoupil. Od spotřebitele není možné požadovat žádné náklady anebo jiné platby v souvislosti se zrušením doplňkové smlouvy kromě úhrady nákladů a plateb uvedených v § 9 odst. 3 a § 10 odst. 3 zákona č. 102/2014 Z. z. v platném znění a ceny za službu, jestliže je předmětem smlouvy poskytnutí služby a došlo k úplnému poskytnutí služby.
8.5. Odstoupením od smlouvy jsou si smluvní strany povinné vrátit navzájem poskytnutá plnění. Spotřebitel odpovídá jen za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku takového zacházení se zbožím, které je nad rámec zacházení potřebného na zjištění vlastností a funkčnosti zboží. Spotřebitel nezodpovídá za snížení hodnoty zboží, jestli Prodávající nesplnil informační povinnost o právu spotřebitele odstoupit od smlouvy podle § 3 odst. 1 písm. h). Zákona č. 102/2014 Z. z.
8.6. Spotřebitel může k odstoupení od smlouvy bez uvedení důvodů využít formulář odstoupení od kupní smlouvy. Uvedený formulář je volně přístupný na webové stránce Prodávajícího.
8.7. Jestliže spotřebitel od smlouvy odstoupí ve smyslu zákona č.102/2014 Z.z., přenáší náklady na vrácení zboží Prodávajícímu podle § 10 odst. 3 zákona č. 102/2014 Z.z., a když odstoupí od smlouvy uzavřené na dálku, i náklady na vrácení zboží, které vzhledem k jeho povaze není možno vrátit prostřednictvím pošty. To neplatí, když Prodávající souhlasil, že je ponese sám, anebo když nesplnil povinnost podle § 3 odst. 1 písm. i). zákona č. 102/2014 Z.z.
8.8. Prodávající je povinný bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dní ode dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy, vrátit spotřebiteli všechny platby, které od něho přijal na základě smlouvy anebo v souvislosti s ní, včetně nákladů na dopravu, dodání a poštovné a jiných nákladů a poplatků; tím není dotčené ustanovení § 8 odst. 5. Zákona č. 102/2014 Z. z. Zákon o ochraně spotřebitele při prodeji zboží anebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku anebo smlouvy uzavřené mimo provozní prostory Prodávajícího a o změně a doplnění některých zákonů.
8.9. Ve smyslu § 9 odst. 3 Zákona č. 102/2014 Z. z. v platném znění Prodávající není povinen uhradit spotřebiteli dodatečné náklady, jestliže si spotřebitel výslovně zvolil jiný způsob doručení, než je nejlevnější běžný způsob doručení nabízený Prodávajícím. Dodatečnými náklady se rozumí rozdíl mezi náklady na doručení, které si zvolil spotřebitel, a náklady na nejlevnější běžný způsob doručení nabízený Prodávajícím.
8.10. V případě odstoupení od smlouvy Prodávající doporučuje zasílat produkty doporučenou formou. Zboží Prodávající doporučuje nezasílat formou dobírky, protože nebude ze strany Prodávajícího převzatá.
8.11. Při odstoupení od smlouvy nese spotřebitel jenom náklady na vrácení zboží Prodávajícímu anebo osobě pověřené Prodávajícím na převzetí zboží. To neplatí, když Prodávající souhlasil, že je ponese sám, anebo jestliže nesplnil povinnost podle § 3 odst. 1 písm. i). Zákon o ochraně spotřebitele při prodeji zboží anebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku anebo smlouvy uzavřené mimo provozní prostory Prodávajícího a o změně a doplnění některých zákonů.
8.12. Kromě povinností uvedených v odstavcích 1, 3 až 5 a § 9 odst. 3 Zákona č. 102/2014 Z. z. uplatnění práva spotřebitele odstoupit od smlouvy nesmí mít za následek vznik dalších nákladů ani jiných povinností pro spotřebitele.
8.13. Právo na odstoupení od smlouvy se neuplatňuje pro zboží a služby, které jsou vymezené v §7 odst. 6 písm. a) až l) zákona č. 102/2014. Z.z.
Konkrétně:
a) poskytnutí služby, když její poskytování začalo s výslovným souhlasem spotřebitele a spotřebitel souhlasil, že byl řádně poučený o tom, že vyjádřením tohoto souhlasu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy po úplném poskytnutí služby, a když došlo k úplnému poskytnutí služby,
b) prodej zboží anebo poskytnutí služby, jejichž cena závisí na pohybu cen na finančním trhu, který Prodávající nemůže ovlivnit a ke kterému může dojít v průběhu plynutí lhůty na odstoupení od smlouvy,
c) prodej zboží zhotoveného podle osobitých požadavků spotřebitele, zboží vyrobeného na míru anebo zboží určeného osobně pro jednoho spotřebitele,
d) prodej zboží, který podléhá rychlému snížení jakosti anebo zkáze,
e) prodej zboží uzavřeného v ochranném obalu, který není vhodné vrátit z důvodu ochrany zdraví anebo z hygienických důvodů a jehož ochranný obal byl po dodání porušený,
f) prodej zboží, které může být s ohledem na svou povahu po dodání neoddělitelně smíchaný s jiným zboží,
g) prodej alkoholických nápojů, jejichž cena byla dohodnuta v čase uzavření smlouvy, přičemž jejich dodání je možné uskutečnit nejdříve po 30 dnech a jejichž cena závisí na pohybu cen na trhu, které Prodávající nemůže ovlivnit,
h) vykonání naléhavých oprav anebo údržby, o které spotřebitel výslovně požádal Prodávajícího; to neplatí pro smlouvy o službách a smlouvy, jejichž předmětem je prodej jiného zboží jako náhradních dílů potřebných na vykonání opravy anebo údržby, když byly uzavřeny v čase návštěvy Prodávajícího u spotřebitele a spotřebitel si tyto služby anebo zboží předem neobjednal,
i) prodej zvukových záznamů, obrazových záznamů, zvukově obrazových záznamů anebo počítačového softwaru prodávaných v ochranném obalu, jestliže spotřebitel tento obal rozbalil,
j) prodej periodického tisku s výjimkou prodeje na základě dohody o předplatném a prodeji knih nedodávaných v ochranném obalu,
k) poskytnutí ubytovacích služeb pro jiný účel než na účel bydlení, přeprava zboží, nájem automobilů, poskytnutí stravovacích služeb anebo poskytnutí služeb souvisejících s činnostmi v rámci volného času a pro které se Prodávající zavazuje poskytnout tyto služby v dohodnutém čase anebo v dohodnuté lhůtě,
l) poskytování elektronického obsahu jinak než na hmotném nosiči, když jeho poskytování začalo s výslovným souhlasem spotřebitele a spotřebitel souhlasil, že byl řádně poučen o tom, že vyjádřením tohoto souhlasu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy.
8.14. V případě odstoupení od smlouvy je Prodávající povinen vrátit spotřebiteli finanční prostředky stejnou formou, jakou je od spotřebitele obdržel. Měnit formu vrácení finančních prostředků spotřebiteli je možné jen na základě souhlasu spotřebitele.
8.15. Při odstoupení od smlouvy, předmětem které je prodej zboží, Prodávající není povinen vrátit spotřebiteli platby podle § 9 odseku 1 zákona č. 102/2014. Z.z. před tím, než je mu zboží doručeno, anebo dokud spotřebitel neprokáže zaslání zboží zpátky Prodávajícímu, jestliže Prodávající navrhne, že si zboží vyzvedne osobně anebo prostřednictvím jím pověřené osoby.
8.16. Když spotřebitel odstoupí od smlouvy o službách a před začátkem poskytování služeb udělil výslovný souhlas podle § 4 odst. 6 zákona č. 102/2014. Z.z. v platném znění, spotřebitel je povinen uhradit Prodávajícímu jenom cenu za skutečně poskytnuté plnění do dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy. Cena za skutečně poskytnuté plnění se vypočítá poměrně na základě celkové ceny dohodnuté ve smlouvě. Jestliže je celková cena dohodnutá ve smlouvě nadhodnocena, cena za skutečně poskytnuté plnění se vypočítá na základě tržní ceny poskytnutého plnění.
8.17. Spotřebitel není povinen platit za:
8.17.1. Služby poskytnuté při plynutí lhůty na odstoupení od smlouvy bez ohledu na rozsah poskytnutého plnění, jestliže:
8.17.1.1. prodávající neposkytl spotřebiteli informace podle § 3 odst. 1 písm. h) anebo písm. j), Zákona č. 102/2014 Z. z. v platném znění,
8.17.1.2. spotřebitel neudělil Prodávajícímu výslovný souhlas se zahájením poskytování služby podle § 4 odst. 6, Zákona č. 102/2014 Z. z. v platném znění,
8.17.2. úplně anebo částečně poskytnutý elektronický obsah, který není dodávaný na hmotném nosiči, když:
8.17.2.1. spotřebitel neudělil Prodávajícímu výslovný souhlas se začátkem poskytování elektronického obsahu podle § 4 odst. 8, Zákona č. 102/2014 Z. z. v platném znění,
8.17.2.2. spotřebitel nesouhlasil, že byl řádně poučený o tom, že vyjádřením souhlasu podle prvního bodu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy, anebo,
8.17.2.3. prodávající neposkytl spotřebiteli potvrzení v souladu s § 6 odst. 1 anebo odst. 2 písm. b). Zákona č. 102/2014 Z. z. v platném znění.
8.18. Jestliže na základě smlouvy uzavřené mimo provozní prostory Prodávajícího bylo zboží dodáno spotřebiteli domů v čase uzavření smlouvy a vzhledem k jeho povaze není možné zboží odeslat zpátky Prodávajícímu poštou, Prodávající je povinen zajistit vyzvednutí zboží na své náklady ve lhůtě podle §9 odst 1. zákona č. 102/2014. Z.z., v platném znění.
8.19. Prodávající poučí Kupujícího, že jestli má na základě smlouvy o službách začít poskytování služby před uplynutím lhůty na odstoupení od smlouvy anebo když Kupující o poskytování služby před uplynutím lhůty na odstoupení od smlouvy požádá:
8.19.1. Kupující udělením souhlasu se zahájením poskytování služby před uplynutím lhůty na odstoupení od smlouvy ztrácí po úplném poskytnutí služby právo na odstoupení od smlouvy,
8.19.2. Prodávající musí disponovat výslovným souhlasem Kupujícího se zahájením poskytování služby před uplynutím lhůty na odstoupení od smlouvy a prohlášení o tom, že spotřebitel byl řádně poučený podle bodu 8.19.1 těchto VOP.
IX. Alternativní řešení sporů
9.1. V případě, že spotřebitel není spokojen se způsobem, kterým Prodávající vyřešil jeho reklamaci anebo se domnívá, že Prodávající porušil jeho práva, Kupující má právo obrátit se na Prodávajícího se žádostí o nápravu. Jestliže Prodávající na žádost spotřebitele podle předcházející věty odpoví zamítavě anebo na takovou žádost neodpoví ve lhůtě do 30 dnů ode dne jejího odeslání spotřebitelem, spotřebitel má právo podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu podle ustanovení § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternativním řešení spotřebitelských sporů a o změně a doplnění některých zákonů v platném znění. Příslušným subjektem na alternativní řešení spotřebitelských sporů s Prodávajícím je Slovenská obchodní inspekce (kontakt naleznete https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi) anebo jiná příslušná oprávněná právnická osoba zapsaná v seznamu subjektů alternativního řešení sporů vedeném Ministerstvem hospodářství Slovenské republiky (seznam je dostupný na stránce http://www.mhsr.sk/, anebo přímo na stránce https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1.
Kupující má právo volby, na který z uvedených subjektů alternativního řešení sporu se obrátí. Kupující může na podání návrhu na alternativní řešení svého spotřebitelského sporu použít platformu pro řešení sporů on-line, která je dostupná na webové stránce http://ec.europa.eu/consumers/odr/ anebo přímo na internetové stránce https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage. Alternativní řešení sporů může využít jen Kupující, který při uzavírání a plnění smlouvy vystupuje v postavení spotřebitele. Alternativní řešení sporů se týká jen sporu mezi spotřebitelem a Prodávajícím, vyplývajícím ze spotřebitelské smlouvy anebo souvisejícím se spotřebitelskou smlouvou. Alternativní řešení sporů se týká jen smluv uzavřených na dálku. Subjekt alternativního řešení sporů může návrh odmítnut, když vyčíslitelná hodnota sporu nepřesahuje sumu 20 eur. Subjekt ARS může od spotřebitele požadovat úhradu poplatku za zahájení alternativního řešení sporu maximálně do výše 5 eur s DPH.
Všechny další informace ohledně alternativního řešení sporů mezi Prodávajícím a Kupujícím-spotřebitelem vyplývající z Kupní smlouvy jako spotřebitelské smlouvy anebo související s Kupní smlouvou jako spotřebitelskou smlouvou jsou uvedeny na internetové stránce Ministerstvo hospodářství SR www.mhsr.sk a v zákoně č. 391/2015 Z.z. o alternativním řešení spotřebitelských sporů a o změně a doplnění některých zákonů v platném znění.
X. Doplňující ustanovení
10.1. Spotřebitel ve smyslu § 10 odst. 2 Zákona č. 102/2014 Z. z. v platném znění je oprávněn k vrácení zboží, které nabyl na základě smlouvy uzavřené v průběhu prodejní akce anebo v souvislosti s ní, Prodávajícímu odepřít až do doby, kdy Prodávající spotřebiteli vrátí zaplacenou cenu anebo zálohu za zboží anebo službu.
Přičemž prodejní akce je akcí organizovanou na základě pozvánky, jiného pozvání adresovaného spotřebiteli anebo informace, jejíž předmětem je zejména prodej zboží anebo poskytnutí služeb, a v průběhu které anebo do 15 pracovních dnů po uskutečnění které dochází k uzavření smlouvy se spotřebitelem.
XI. Závěrečná ustanovení
11.1. Prodávající si vyhrazuje právo na změnu Všeobecných obchodních podmínek. Povinnost písemného oznámení změny Všeobecných obchodních podmínek je splněna jejich umístněním na webové stránce Prodávajícího. V případě změny ve Všeobecných obchodních podmínkách se vztah mezi Kupujícím a Prodávajícím řídí podle Všeobecných obchodních podmínek platných a účinných při uzavírání kupní/prodejní smlouvy, a to až do momentu jejího zániku.
11.2. Na smluvní vztahy (stejně jako na další právní vztahy, které můžou ze smluvního vztahu vyplynout) s fyzickými osobami, které při uzavírání kupní smlouvy podle těchto VOP nekonají v rámci předmětu své podnikatelské činnosti (spotřebitelé), se vztahují kromě všeobecných ustanovení zákona č.40/1964 Sb-Zb. Občanský zákoník v znění pozdějších předpisů, i osobité předpisy, zejména zákon č. 102/2014 Z. z. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží anebo poskytnutí služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku anebo smlouvy uzavřené mimo provozní prostory Prodávajícího a zákon č. 250/2007 Z.z. o ochraně spotřebitele.
11.3. Tyto Všeobecné obchodní podmínky tvoří neoddělitelnou součást Reklamačního řádu a Zásad a poučení o ochraně osobních údajů této webové stránky. Dokumenty Reklamační řád a Zásady a poučení o ochraně osobních údajů této webové stránky jsou zveřejněny na doméně webové stránky Prodávajícího.
11.4. Tyto Všeobecné obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti jejich zveřejněním na webové stránce Prodávajícího 26.04.2023.
Tento eshop je certifikován http://www.pravoeshopov.sk.